Behageligheten er avgjørende

Det har ingen betydning hvor mange varer en kunde kjøper, det er behageligheten som er avgjørende. I våre undersøkelser forteller kundene at de heller velger en butikk som tilbyr selvskanning enn en som ikke gjør det. Har man først begynt å selvskanne, vil man gjerne fortsette med det.

Kontakt

    John-Eirik Falch

    941 48 343
    john.falch@datema.no

    JEG ØNSKER Å BLI KONTAKTET

Slik fungerer EasyShop

Å starte en handlerunde med selvskanning ser i de fleste butikkene ganske likt ut. De fleste butikkene vil gjerne at kundene har registrera seg i fyrkant for bruk avselvskanning slik at de får muligheten til å hente ut en skanner fra stativet på veggen hvor de henger, som oftest ved inngangen. Deretter benytter man seg av butikkens kundekort eller sitt eget førerkort for å identifisere seg, noe man gjør ved å avlese kortet ned mot en avleserene der alle skannerne er plassert. Når kortet er godkjent, blinker den skanneren som kunden skal bruka till å Skanne med. Det er like lett som det høres ut!

EasyShop, altså programvaren eller applikasjonen, som de fleste kaller den, er lett å bruke for kundene. Du trenger ikke å gjøre annet enn å gå frem til den første varen du vil kjøpe, rette skanneren mot strekkoden og trykke på knappen, så leser skanneren av produktet og legger det øverst på listen som vises på skjermen.

EasyShop har en god del smarte funksjoner som gjør handlerunden betydelig lettere. Blant annet: Hvis du kjøper store mengder av ett og samme produkt, trenger du ikke å trykke på knappen for å skanne hvert produkt. Nei, du skanner ett produkt og deretter trykker du på skjermen der varen vises og skriver inn antallet varer du skal kjøpe, så endres det automatisk på listen. Enklere blir det ikke. Når du har fylt opp kurven din og handlet ferdig, går du til utsjekkstasjonen og betaler for varene dine, før du til slutt forlater butikken. Du unngår kø, du slipper å plukke opp varene på kassebåndet og du slipper å legge dem ned i en kurv. Selvskanning skal være enkelt for alle, og EasyShop har gjort det enda enklere!

Vi utvikler våre programvarer for selvskanning kontinuerlig

Som et ledd i å kunne tilby markedets mest omfattende løsning innen selvskanning, utvikler vi våre programvarer fortløpende – alltid med mål om at våre produkter skal bygge på den nyeste teknologien, være utstyrt med ny etterspurt funksjonalitet, være driftssikre, lette å vedlikeholde og uavhengige av maskinvare. Som kunde skal du slippe å være bundet av teknologi.

Vi tilbyr både sluttkunder og forhandlere en ny og unik dimensjon av “portable shopping” med stor fleksibilitet. Det betyr at vår løsning tilpasser seg virksomheten din, uansett størrelse og veksthastighet.

Datema Retail har i løpet av årene opparbeidet stor kunnskap og ekspertise innen selvskanning. Vår dype forståelse for både virksomhetsprosesser, integrasjoner og IT-løsninger gjør tilbudet vårt unikt. Med andre ord kan du føle deg trygg på at våre løsninger vil tilpasses din virksomhets behov og forandringer langt inn i fremtiden.

Teknologien bak EasyShop

De fleste butikkene har i dag etablerte kassasystemer som utgjør grunnpilaren i hele butikkens forretningsprosess. De fleste selvskanningssystemer som tilbys på markedet, krever at deres løsning blir en del av kassasystemet. Dette gjelder derimot ikke for EasyShop. Vi legger løsningen parallelt med kassasystemet og innhenter bare den informasjonen som er nødvendig for å håndtere en innkjøpsrunde for selvskanning. Prismotoren og betalingen legges som en separat funksjon som kommuniserer med kassasystemet for aktuell prissetting på varen, eventuelle rabatter samt unike tilbud som gjelder spesielt for kunden. EasyShop selvskanning kan enkelt implementeres i hvilken som helst type kassasystem. De fleste av våre kunder begynner med en prøveperiode på 30 dager.

Programvaren EasyShop
EasyShop er utformet både for selvskanningsenheter som butikken tilbyr sine kunder, og for smarttelefoner. Butikkeieren velger selv hvilken løsning som passer best for kundene. Grensesnittet skal være enkelt og raskt å forstå, og vi tilbyr alltid våre kunder et basisoppsett å utgå fra. Om kunden vil at vi skal utforme programvaren etter en spesiell grafisk profil, kan vi gjerne gjøre dette. I dag arbeider vi med operativsystemet Android for best mulig opplevelse og service.

EasyShop tilbyr en rekke funksjoner som butikken kan koble seg til eller fra når de måtte ønske. Alt avhenger av hvilken service man ønsker å tilby kundene sine, og hvilken mulighet butikken har til å tilby den informasjonen som det er mulig å gi.

Kunden tar fatt på handlerunden allerede på jobb eller hjemme i sofaen
EasyShop er en del av den nye handlehverdagen. I dag velger mange å planlegge innkjøpene sine før de gir seg ut på handletur. Handlelister, forhåndsbestilte varer og kontroll av om varene finnes på hyllen eller på lager i butikken, er servicefunksjoner som bare skal fungere. EasyShop tilbyr all den samhandling kundene dine trenger, og i denne forstand flytter vi butikkens service ut til der dine kunder befinner seg for øyeblikket.

EasyShop er også forberedt på såkalte In Store Operations

For deg som butikkeier er EasyShop lett å håndtere for dine medarbeidere. Vi har lagt til funksjoner i vår programvare som utvider bruksmulighetene betydelig. Blant annet kan du gjennomføre varetelling og lagersaldo. Vi har også lagt opp til ulike former for plukk for forhåndsbestilte varer som skal pakkes og hentes av kunden selv eller av et budfirma.

Datema Retail

Les mer om selvskanning på datemaretail.com
datemaretail.com