Vi utvikler morgendagens selvskanningssystem

Å handle i butikken kjapt og effektiv er noe forbrukerne allerede er vant til - ingen ønsker å kaste bort unødvendig tid på innkjøp eller i kø ved kassa.

For at en butikk skal fortsette å forbedre seg, er det avgjørende at den henger med i utviklingen innen shoppingløsninger for å kunne konkurrere om kundenes oppmerksomhet. Datema ligger et skritt foran i utviklingen av selvskanningsløsninger. Vi jobber med noen av de største butikkjedene i Skandinavia og Europa, og vi er en del av utviklingen av moderne shoppingløsninger.

Vi vil gi deg et innblikk i hvordan vår selvskanningsløsning EasyShop fungerer og hvilke fordeler du gir dine kunder og din butikk - fordeler som gjør din virksomhet konkurransedyktig og kundefokusert.

Kontakt

    John-Eirik Falch

    941 48 343
    john.falch@datema.no

    JEG ØNSKER Å BLI KONTAKTET

Selvskanning er enkelt for alle

Kunden velger butikkens skanner eller sin egen smarttelefon og leser av strekkodene på varene før de legges i posen.

Etter avsluttet innkjøpsrunde legger kunden fra seg butikkens skanner ved utsjekk, betaler og forlater butikken. Det er ikke nødvendig å pakke opp og pakke sammen i kassen.

Kunder som har handlet med smarttelefonen sin, betaler med denne og går rett ut av butikken. Smidig, enkelt og høy servicefaktor!

Vi har lang erfaring med selvskanning

Datema Retail har gjennom årenes løp opparbeidet bred kunnskap og ekspertise innen selvskanning for butikker. Vår dype forståelse for både virksomhetsprosesser, integrasjoner og IT-løsninger gjør tilbudet vårt unikt. Med andre ord kan du føle deg trygg på at våre løsninger vil tilpasses din virksomhets behov og forandringer langt inn i fremtiden. Vi har de siste ti årene utviklet selvskanning til det det er i dag, og vi har installert selvskanning i nærmere 600 butikker i Sverige og Europa. Selvskanning er i dag et veletablert fenomen i Europa, og det er blitt en stor suksess!

For å gi noen eksempler på funksjoner som kundene setter pris på

  • Selvskanning (standard)
  • Endring av antallet varer manuelt
  • Forstørre tekst
  • Video med reklameformål
  • Varselmelding for produkter som krever at du må være eldre enn 18 år
  • Køfunksjon i f.eks. delikatessedisken
  • Oppskrifter og tips
  • Endre dine personlige innstillinger
  • Lagre favoritter

Flere fordeler for både forbrukere og butikkeiere.

EasyShops fordeler for virksomheten

  • Øker kundelojalitet
  • Rask avkastning på investerte midler
  • Inneholder flere funksjoner for butikkhåndtering
  • Skalerbar og fleksibel løsning
  • Kraftfull integrasjon
  • Moderne arkitektur
  • Høyner forbrukernes opplevelse
  • Reduserer kostnaden ved kø ikassen
  • Lett å tilpasse
  • Omfatter in-store-operasjoner
  • Gir kundene en enkel og sikker metode for å handle raskt
  • Forbedrer kundens beslutningsprosess
  • Gir kundene en bedre handleopplevelse
  • Øker butikkenes omsetning
  • Gir butikkene bedre forståelse for kundenes innkjøpsvaner
"Consumers today expect choices in how they receive their purchase, collect it in-store, receive it at home or at a collecting point.”
Nadim Ghafoor
Director of Business Development, Datema Retail